Home » Статут школи

Ми у соціальних мережах:

Адреса:

м. Київ, вул. Євгена Харченка, 23-Б

Контакти:

(044) 564 – 80 – 60
(044) 564 – 80 – 61

Статут школи

Статут ліцею № 280 Дарницького району м.Києва

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

  • Ліцей № 280 Дарницького району м. Києва (далі – Ліцей) є закладом повної загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття початкової, базової та профільної середньої освіти.
  • Ліцей є неприбутковим закладом.
  • Найменування Ліцею:

Повне найменування українською мовою: Ліцей № 280 Дарницького району м. Києва.

Скорочене найменування українською мовою: Ліцей № 280.

  • Ліцей заснований на комунальній власності територіальної громади міста Києва, переданий до сфери управління Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації та в оперативне управління управлінню освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.

Організаційно-правова форма: комунальний заклад.

  • Власником Ліцею є територіальна громада м. Києва, від імені якої виступають Київська міська рада та уповноважені нею органи.

1.6. Школа створена відповідно до рішення виконавчого комітету Бориспільської районної ради депутатів трудящих від 13.06.1977 року № 137 «Про будівництво середньої школи в селі Бортничі».

Відповідно до Указу Президії Верховної Ради Української РСР від 26.08.1988 року «Про розширення території міста Києва» Бортницька середня школа перейменована в школу № 280 м. Києва.

Відповідно до рішення Київської міської ради від 02.12.2010 № 284/5096 «Про питання комунальної власності територіальної громади міста Києва» Ліцей включено до переліку об’єктів права комунальної власності територіальної громади міста Києва.

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 10.12.2010 № 1112 «Про питання організації управління районами в місті Києві» Ліцей передано до сфери управління Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.

Рішенням Київської міської ради від 02.10.2013 № 28/9616 «Про деякі питання діяльності навчальних закладів, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва та передаються до сфери управління Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації» змінено найменування середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 280 на школу І-ІІІ ступенів № 280 Дарницького району м. Києва.

Рішенням Київської міської ради від 21.03.2024 № 14/7980 «Про зміну типу та найменування деяких закладів загальної середньої освіти Дарницького району м. Києва» змінено тип та найменування Школи І-ІІІ ступенів № 280 Дарницького району м. Києва на Ліцей № 280 Дарницького району м. Києва.

1.7. Місцезнаходження Ліцею: 02088, м. Київ,  вулиця Євгенія Харченка, 23 Б.

1.8. Основним видом діяльності Ліцею є освітня діяльність, що провадиться на трьох рівнях повної загальної середньої освіти: початкова освіта, базова та профільна середня освіта.

1.9. У складі Ліцею функціонує структурний підрозділ – початкова школа. Початкова школа діє відповідно до цього Статуту та на підставі Положення про початкову школу, затвердженого директором Ліцею.

1.10. Ліцей реалізує освітні програми на трьох рівнях повної загальної середньої освіти:

І ступінь (1-4 класи) – термін навчання 4 роки;

II ступінь (5-9 класи) – термін навчання 5 років;

ІІІ ступінь (10-11 (12) класи) – термін навчання 2 (3) роки.

1.11. Ліцей є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, може мати рахунки в органах Державної казначейської служби України (для обліку операцій з виконання загального фонду кошторису та для обліку з виконання спеціального фонду кошторису для зарахування коштів за надані платні послуги, а також благодійних внесків, грантів і дарунків), може мати самостійний баланс, ідентифікаційний номер.

1.12. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України (далі – МОН України), рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, наказами управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, іншими актами законодавства України та цим Статутом.

1.13. Мовою освітнього процесу у Ліцею є державна мова.

1.14. Ліцей має гарантовану законодавством України та цим Статутом академічну, організаційну та кадрову автономію.

1.15. Штатний розпис Ліцею розробляється на основі типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом  Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 1205, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.12.2010 за № 1308/18603.

1.16. Ліцей самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та цим Статутом.

1.17. Взаємовідносини Ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними та законодавством України.

 

  1. МЕТА, ЗАВДАННЯ, ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ

ЛІЦЕЮ

 

2.1. Головною метою Ліцею є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти (на рівнях початкової освіти, базової середньої та профільної середньої освіти) з урахуванням здібностей, інтересів та потреб учнів.

2.2. Головними завданнями Ліцею є:

Забезпечення всебічного розвитку, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях та принципах, визначених законами України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту»;

створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього процесу;

виявлення та розвиток індивідуальних здібностей учнів, досягнення ними результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, що визначені Законом України «Про освіту» і відповідними державними стандартами повної загальної середньої освіти та необхідні для подальшого здобуття освіти;

організація вивчення учнями профільних навчальних предметів (інтегрованих курсів);

забезпечення психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами;

навчання й виховання морально, психічно і фізично здорового покоління;

забезпечення та створення рівного доступу здобувачів з особливими освітніми потребами до здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням їхніх фізичних та інтелектуальних можливостей, підготовки їх до подальшої освіти і трудової діяльності;

інші завдання, визначені установчими документами Ліцею.

2.3. Діяльність Ліцею будується на принципах, визначених законами України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту».

2.4. Ліцей несе відповідальність за:

безпечні умови життєдіяльності учнів, педагогічних та інших працівників Ліцею відповідно до вимог, правил і норм Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти;

реалізацію якісної освітньої діяльності, що забезпечує здобуття особами повної загальної середньої освіти з дотриманням державних стандартів освіти на кожному освітньому рівні та відповідає вимогам законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про забезпечення функціонування української мови як державної», Конвенції про права дитини;

прозорість та інформаційну відкритість своєї діяльності;

дотримання фінансової дисципліни та збереження комунального майна, матеріально-технічної бази закладу;

дотримання умов, що визначаються за результатами контролю/аудиту, визначених законодавством України, установчими документами Ліцею;

дотримання договірних зобов’язань, у тому числі міжнародних.

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЛІЦЕЮ

 

  • Зарахування, відрахування та переведення учнів Ліцею, здійснюється у порядку, визначеному Міністерством освіти і науки України.
  • Зарахування дітей до Ліцею для здобуття профільної середньої освіти (до 10-11 (12) класів) відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитися, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах.
  • Зарахування дітей до Ліцею для здобуття базової середньої освіти (до 5-9 класів) здійснюється на конкурсних засадах, якщо це не порушує право учнів, які здобули початкову освіту в цьому закладі освіти, на продовження навчання в ньому та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.
  • Зарахування дітей до Ліцею на конкурсних засадах (проведення будь-яких заходів, спрямованих на перевірку знань, умінь, навичок чи інших компетентностей дитини) для здобуття початкової освіти (до 1-4 класів) забороняється.
  • Зa Ліцеєм закріплюється територія обслуговування у порядку, встановленому законодавством України.

3.6. Зарахування до Ліцею здійснюється відповідно до наказу директора, що видається на підставі заяви про зарахування до Ліцею (далі – заява про зарахування) одного з батьків дитини або особи, яка їх замінює, поданої особисто (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника) за встановленим зразком, до якої додаються:

копія свідоцтва про народження дитини (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа);

оригінал або копія медичної довідки за формою, встановленою відповідним нормативним актом;

оригінал або копія відповідного документа про освіту (за наявності).

У разі наявності та за бажанням одного з батьків дитини до заяви про зарахування може додаватися оригінал або копія висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

3.7. До першого класу Ліцею, як правило, зараховуються діти з
6 (шести) років; на кожного учня заводиться Особова справа встановленого зразка.

  • Ліцей обробляє надані йому персональні дані відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
  • Ліцей ознайомлює дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком/умовами зарахування до Ліцею, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.

Такі документи (інформація) також розміщуються на офіційному вебсайті Ліцею.

  • Освітній процес у Ліцеї організовується відповідно до законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів, освітньої програми (освітніх програм) Ліцею та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.

3.11. На кожному рівні повної загальної середньої освіти освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.

3.12. Освітній процес у Ліцеї організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань – 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

3.13. Тривалість канікул протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.

3.14.Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою Ліцею у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.

3.15. У випадках екологічного лиха та епідемій (пандемій), воєнного стану тощо може встановлюватися особливий режим роботи Ліцею, зокрема, запровадження освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання, зміна структури навчального року, графіка канікул тощо.

3.16. Тривалість уроків у:

1 класі становить – 35 хвилин;

2-4 класах – 40 хвилин;

5-9 класах – 45 хвилин;

10-11 (12) класах – 45 хвилин.

3.17. Ліцей розробляє та використовує в освітній діяльності одну освітню програму на кожному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти або наскрізну освітню програму, розроблену для декількох рівнів освіти.

Рішення про використання Ліцеєм освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, схвалюється педагогічною радою Ліцею та затверджується його директором.

Освітня програма схвалюється педагогічною радою Ліцею та затверджується її директором.

3.18. Профіль навчання визначається Ліцеєм за погодженням з управлінням освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації відповідно до освітньої програми.

3.19. Рішення про вибір профільного предмета (профільних предметів) приймається Ліцеєм, враховуючи освітні потреби учнів, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу та інші особливості.

3.20. Ліцей може використовувати типові або інші освітні програми, затверджені у встановленому законодавством України порядку.

3.21. На основі визначеного в освітній програмі Ліцею навчального плану педагогічна рада складає та схвалює, а директор затверджує річний навчальний план (один або декілька), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема, навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік).

3.22. Ліцей здійснює освітній процес, як правило, за денною формою навчання.

Здобуття освіти також може здійснюватись за дистанційною або індивідуальною формами (екстернатною, сімейною, педагогічним патронажем) та змішаною, що поєднує очну/денну і форму з використанням технологій дистанційного навчання.

3.23. Класи в Ліцеї формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленим законодавством про освіту, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають вимогам санітарного законодавства для здійснення освітнього процесу, що не допускає порушень права учнів, педагогічних працівників на належні, безпечні та здорові умови навчання (праці).

Учні розподіляються між класами директором Ліцею.

3.24. У разі звернення батьків дитини з особливими освітніми потребами інклюзивний клас утворюється в обов’язковому порядку.

3.25. З метою забезпечення належної якості вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) клас Ліцею може ділитися не більш як на три групи з кількістю учнів не менше восьми осіб відповідно до порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

3.26. Для вивчення навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, у тому числі вибіркових, можуть формуватися та функціонувати міжкласні групи, що включатимуть учнів різних класів одного або різних років навчання.

3.27. За рішенням педагогічної ради для учнів 5-11 (12) класів допускається проведення підряд двох уроків під час проведення лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання.

3.28. Ліцей може обрати інші, поруч з уроком, форми організації освітнього процесу.

Ліцей забезпечує поступову інформатизацію освітньої діяльності з метою удосконалення освітнього процесу та підготовки учнів до життєдіяльності в інформаційному суспільстві.

3.29. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, Ліцей проводить індивідуальні, групові, факультативні та інші форми організації освітньої діяльності, позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

3.30. За письмовими зверненнями батьків учнів, за наявності необхідної матеріально-технічної бази та умов для організації харчування учнів у Ліцеї утворюються групи подовженого дня.

Порядок утворення та організації діяльності груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти визначається Міністерством освіти і науки України.

3.31. Питання спроможності Ліцею забезпечити реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії та розроблення індивідуального навчального плану розглядається педагогічною радою на підставі поданої батьками дитини чи особою, яка досягла повноліття, письмової заяви (крім осіб з особливими освітніми потребами).

Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується з урахуванням необхідних для цього ресурсів, наявних у Ліцея. Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується на підставі індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану, що розробляється педагогічними працівниками у взаємодії з учнем та/або його батьками, схвалюється педагогічною радою Ліцею, затверджується директором та підписується батьками.

3.32. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначається педагогічним працівником відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

3.33. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у Ліцеї і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України «Про освіту», та спрямовуватися на формування цілей, визначених у Законі України «Про повну загальну середню освіту».

3.34. Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.

3.35. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.

3.36. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи Ліцею, дозволяється лише за їх згодою та/або згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

3.37. Дисципліна в Ліцеї дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку, правил для учнів Ліцею та цього Статуту.

3.38. Застосування методів фізичного та психологічного насильства до учнів забороняються.

3.39. Будь-яке примушування учнів до вступу до будь-яких громадських об’єднань, воєнізованих формувань, політичних партій (об’єднань), релігійних організацій забороняється.

3.40. Ліцей відокремлений від церкви (релігійних організацій), має світський характер навчання та виховання.

3.41. У Ліцеї забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань; політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність Ліцею.

3.42. Для потреб учнів Ліцей забезпечує вільний доступ до роботи різноманітних гуртків, майстер-класів, конкурсів, виставок, святкових культурно-масових заходів, спортивних та туристичних секцій, художніх та танцювальних студій, учнівських об’єднань за уподобаннями, наукової і науково-технічної та винахідницької діяльності, участі у шкільних, районних, міських та Всеукраїнських предметних олімпіадах тощо.

3.43. За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення.

3.44. Види та форми заохочення і відзначення учнів у Ліцеї визначаються положенням про заохочення і відзначення учнів, що затверджується педагогічною радою Ліцею. До видів заохочення і відзначення учнів, зокрема, може бути віднесено нагородження похвальним листом, грамотою, золотою чи срібною медаллю.

3.45. Рішення про заохочення (відзначення) учня приймає педагогічна рада Ліцею.

3.46. Рішення про заохочення (відзначення) учнів приймаються з дотриманням принципів об’єктивності, справедливості, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів.

3.47. Учні Ліцею забезпечуються медичним обслуговуванням, що  здійснюється медичними працівниками, які входять до штату Ліцею або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

3.48. Відповідальність за організацію харчування, додержання вимог санітарного законодавства, законодавства щодо безпечності та якості харчових продуктів покладається на директора Ліцею.

Харчування здійснюється відповідно до норм та порядку організації харчування учнів у закладах освіти, визначених законодавством України.

 

  1. ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ УЧНІВ

                       ТА ДОКУМЕНТИ ПРО ОСВІТУ

 

    • Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація.
    • Формувальне, поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми, вибір форм, змісту та способу оцінювання здійснюють педагогічні працівники Ліцею.
    • Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів за сімейною (домашньою) формою здійснюється не менше двох разів на рік.
    • За вибором Ліцею оцінювання може здійснюватися за власною шкалою оцінювання результатів навчання учнів або за системою оцінювання, визначеною законодавством України.

У разі запровадження Ліцеєм власної шкали оцінювання результатів навчання учнів ним мають бути визначені правила переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством України.

  • Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством України, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку у разі переведення його на наступний рік навчання.
  • Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової, базової, профільної середньої освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.
  • У разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою (освітніми) програмою (програмами) Ліцею учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію. У разі повторного непроходження річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації педагогічна рада Ліцею спільно з батьками учня до початку нового навчального року вирішує питання про визначення форми та умов подальшого здобуття таким учнем повної загальної середньої освіти.
  • Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються Міністерством освіти і науки України.
  • Оцінювання результатів навчання учня незалежно від форми здобуття ним освіти має здійснюватися особами, які провадять педагогічну діяльність.
  • Оцінка результатів навчання учнів є конфіденційною інформацією, яку повідомляють лише учневі, батькам або іншим законним представникам.
  • Оцінювання результатів навчання учня з особливими освітніми потребами в Ліцеї здійснюється згідно із загальними критеріями оцінювання та з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності).
  • Система та загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів визначаються Міністерством освіти і науки України.
  • Після завершення навчання за освітньою (освітніми) програмою (програмами) відповідного рівня повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують такі документи про освіту:

свідоцтво про початкову освіту;

свідоцтво про базову середню освіту;

свідоцтво про повну загальну середню освіту.

  • У документах про освіту результати підсумкового оцінювання визначаються за системою оцінювання, визначеною законодавством України.

 

  1. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

5.1. Учасниками освітнього процесу Ліцею є:

учні;

педагогічні працівники;

інші працівники Ліцею;

батьки учнів або особи, які їх замінюють;

асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту»).

Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) здійснюється за рішенням директора Ліцею. Відповідальність за зміст таких заходів несе директор Ліцею.

5.2. Не можуть працювати в Ліцеї або залучатися до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) особи, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканості дитини або                                       у присутності дитини чи з використанням дитини.

5.3. Статус учасників освітнього процесу, їхні права й обов’язки визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Правилами внутрішнього трудового розпорядку Ліцею, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.

5.4. Учні мають право на:

доступність і безоплатність базової середньої освіти та  повної загальної середньої освіти;

навчання впродовж життя та академічну мобільність;

індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

якісні освітні послуги;

справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти;

своєчасне отримання результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів навчального плану;

відзначення успіхів у своїй діяльності;

свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

повагу людської гідності;

захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня;

отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому Ліцеєм відповідно до спеціальних законів;

трудову діяльність у позанавчальний час;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні Ліцеєм;

інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

5.5. Учні зобов’язані:

виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

володіти державною мовою та використовувати її в освітньому процесі відповідно до вимог законів України;

дотримуватися вимог цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку Ліцею, правил поведінки, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних  і моральних норм поведінки;

відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

вести здоровий спосіб життя – не палити, не вживати алкогольні напої та наркотичні речовини;

дотримуватись правил особистої гігієни та правил місць загального користування;

за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, учні можуть брати посильну участь у самообслуговуванні та різних видах трудової, суспільно-корисної праці, що не заборонена законодавством України, з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей та вимог Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.11.2020 за № 1111/35394;

дбайливо ставитись до державного, комунального, особистого майна та майна інших учасників освітнього процесу;

користуватись мобільними телефонами, планшетами, ноутбуками під час

проведення навчальних занять за погодженням із  класним керівником/вчителями предметної спеціалізації;

повідомляти керівництво Ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно учнів, педагогічних, інших працівників та осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

5.6. Учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством України та Статутом Ліцею.

5.7. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт або до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми Ліцею, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.

5.8. За невиконання учнями своїх обов’язків, порушення цього Статуту, Правил внутрішнього розпорядку, Правил поведінки для учнів, академічної доброчесності, згідно з рішенням педагогічної ради Ліцею, учні можуть притягатися до відповідальності відповідно до законодавства України.

5.9. Права та обов’язки педагогічних працівників визначаються Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Кодексом законів про працю України, іншими нормативно-правовими актами.

5.10. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

5.11. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних працівників та інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами.

5.12. Педагогічні працівники мають право на:

академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

педагогічну ініціативу;

розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею;

підвищення кваліфікації, перепідготовку;

вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

захист професійної честі та гідності;

індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

безпечні і нешкідливі умови праці;

участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

участь у роботі колегіальних органів управління Ліцею;

захист від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

5.13. Педагогічні працівники зобов’язані:

дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;

виконувати обов’язки, визначені законами України, іншими актами законодавства, установчими документами закладу освіти, трудовим договором та/або їхніми посадовими обов’язками;

володіти державною мовою та застосовувати в освітньому процесі відповідно до вимог законів України;

виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та науковій діяльності;

дотримуватися педагогічної етики;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

формувати у учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Ліцею алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

додержуватися Статуту та правил внутрішнього розпорядку Ліцею, виконувати свої посадові обов’язки;

повідомляти керівництво Ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);

володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;

виконувати інші обов’язки, передбачені законодавством України, посадовими обов’язками, цим Статутом.

5.14. Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника вперше, протягом першого року роботи проходять педагогічну інтернатуру відповідно до порядку визначеного законодавством України.

5.15. Усі педагогічні працівники проходять інструктажі, навчання та перевірку знань з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності із записами у відповідних журналах.

5.16. Усі педагогічні працівники в обов’язковому порядку проходять планові профілактичні медичні огляди у терміни, визначені наказом директора Ліцею.

5.17. До педагогічної діяльності не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями або за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством України.

5.18. Обсяг педагогічного навантаження педагогічного працівника визначається відповідно до законодавства України і затверджується директором Ліцею.

5.19. Педагогічне навантаження педагогічного працівника Ліцею обсягом менше норми, визначеної законодавством України, встановлюється за його письмовою згодою.

5.20. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом року допускається лише у разі зміни кількості годин для вивчення окремих навчальних предметів, що передбачається навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника/працівниці з додержанням законодавства України про працю.

5.21. Педагогічні працівники, які відмовились продовжувати роботу у зв’язку зі зміною істотних умов праці, підлягають звільненню з дотриманням вимог законодавства України про працю.

5.22. Директор Ліцею призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, голів методичних об’єднань вчителів-предметників, керівників гуртків, спортивних секцій тощо.

5.23. Педагогічні працівники підлягають атестації, яка є обов’язковою та здійснюється відповідно до законодавства України.

5.24. Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.

5.25. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків.

Робочий час педагогічного працівника включає час виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.

5.26. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою програмою, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність Ліцею, здійснюється лише за їх згодою.

5.27. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку, не виконують посадові обов’язки або умови трудового договору, умови колективного договору, за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до законодавства України.

5.28. Права і обов’язки інших працівників Ліцею визначаються законодавством України про працю, цим Статутом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку Ліцею, посадовими інструкціями та іншими нормативно-правовими актами.

5.29. Батьки учнів або особи, які їх замінюють мають право:

захищати відповідно до законодавства України права та законні інтереси учнів Ліцею;

звертатися до  Ліцею з питань освіти;

обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні Ліцею, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування Ліцею;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Ліцеї та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність Ліцею, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у Ліцеї та його освітньої діяльності;

подавати керівництву або засновнику Ліцею заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

5.30. Батьки учнів або особи, які їх замінюють зобов’язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися цього Статуту, Правил внутрішнього трудового розпорядку Ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

сприяти керівництву Ліцею у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в Ліцеї.

5.31. Батьки учнів мають інші права та обов’язки у сфері загальної середньої освіти, передбачені законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами України.

 

 

  1. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ

 

6.1. Управління Ліцеєм в межах повноважень, визначених законами України та цим Статутом, здійснюють:

власник або/та уповноважений ним орган;

директор Ліцею;

педагогічна рада Ліцею;

колегіальний орган громадського самоврядування – загальні збори (конференція) колективу Ліцею.

6.2. Управління Ліцеєм здійснюється управлінням освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.

6.3. Права та обов’язки власника Ліцею визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами законодавства.

6.4. Безпосереднє управління Ліцеєм здійснює директор, який є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

6.5. Директор Ліцею призначається і звільняється з посади відповідно до законодавства України.

6.6. Директор Ліцею здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансову та іншу діяльність Ліцею.

6.7. Директор Ліцею в межах наданих йому повноважень:

планує та організовує діяльність закладу;

діє від імені закладу без довіреності та представляє заклад у відносинах з іншими особами;

підписує документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;

приймає рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством України та строковим трудовим договором;

користується в установленому порядку майном закладу та його коштами;

призначає на посаду, переводить на іншу посаду та звільняє з посади працівників Ліцею, визначає їхні посадові обов’язки, заохочує та притягує до дисциплінарної відповідальності, а також вирішує інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства України;

визначає режим роботи закладу;

ініціює перед власником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

видає відповідно до своєї компетенції накази і контролює їх виконання;

укладає угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

звертається до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;

приймає рішення з інших питань діяльності та функціонування Ліцею в межах наданих повноважень.

6.8. Директор Ліцею зобов’язаний:

виконувати закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

планувати та організовувати діяльність Ліцею;

розробляти проєкт кошторису та подавати його на затвердження;

надавати щороку пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

організовувати фінансово-господарську діяльність Ліцею в межах затвердженого кошторису;

забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку Ліцею;

затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;

затверджувати посадові інструкції працівників Ліцею;

організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

затверджувати освітню (освітні) програму (програми) Ліцею відповідно до законодавства України;

створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Ліцеї, забезпечити її створення та функціонування;

забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Ліцею;

сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в Ліцеї;

формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників Ліцею;

створювати в Ліцеї безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства України;

забезпечувати відкритість і прозорість діяльності Ліцею, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;

здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства України;

організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства України;

звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання Стратегії розвитку Ліцею;

виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством України, власником, установчими документами Ліцею, колективним договором, строковим трудовим договором.

6.9. Директор Ліцею зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.

6.10. Директор Ліцею має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту», та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством України, Статутом Ліцею і строковим трудовим договором.

6.11. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління Ліцею.

6.12. Повноваження педагогічної ради визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та цим Статутом.

6.13. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради.

Головою педагогічної ради є директор Ліцею.

6.14. Педагогічна рада:

схвалює Стратегію розвитку закладу та річний план роботи;

схвалює освітню програму, зміни до неї та оцінює результати її виконання;

схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу;

розглядає інші питання, віднесені законом та/або цим Статутом до її повноважень.

6.15. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним.

Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

6.16. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами директора Ліцею та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі.

6.17. Піклувальну раду може бути утворено за рішенням власника або уповноваженого ним органу.

6.18. Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку закладу, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.

6.19. Піклувальна рада:

аналізує та оцінює діяльність Ліцею і її директора;

розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку Ліцею та аналізує стан їх виконання;

сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;

проводить моніторинг виконання кошторису Ліцею і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду директором Ліцею;

має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу;

може вносити власнику закладу подання про заохочення директора Ліцею або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;

здійснює інші повноваження, визначені Статутом Ліцею.

6.20. Склад піклувальної ради формується власником або уповноваженим ним органом з урахуванням пропозицій органів управління закладу освіти, органів громадського самоврядування закладу освіти, депутатів відповідної місцевої ради.

До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники Ліцею.

6.21. Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним.

Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.

6.22. Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління Ліцею з правом дорадчого голосу.

6.23. Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого власником Ліцею.

6.24. Органи громадського самоврядування та піклувальна рада мають право брати участь в управлінні Ліцеєм у порядку та в межах, визначених законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та іншими нормативно-правовими актами.

 

  1. ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ В ЛІЦЕЇ

 

7.1. У Ліцеї можуть діяти:

органи самоврядування працівників закладу;

органи учнівського самоврядування;

органи батьківського самоврядування;

інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

7.2. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею є загальні збори (конференція) її колективу, що скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування за наявності).

7.3. Інформація про час і місце проведення загальних зборів (конференції) колективу Ліцею розміщується в закладі освіти та оприлюднюється на офіційному вебсайті Ліцею не пізніше ніж за один місяць до дня їх проведення.

7.4. Загальні збори (конференція) колективу Ліцею щороку заслуховують звіт директора Ліцею, оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти.

7.5. Вищим органом громадського самоврядування працівників Ліцею є загальні збори трудового колективу закладу.

Порядок та періодичність скликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняття рішень, чисельність, склад загальних зборів трудового колективу, інші питання діяльності, що не врегульовані законодавством України, визначаються цим Статутом і колективним договором Ліцею.

7.6. Загальні збори трудового колективу:

розглядають та схвалюють проєкт колективного договору;

затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;

визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;

обирають комісію з трудових спорів.

Загальні збори трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством України.

7.7. Рішення загальних зборів трудового колективу підписуються головуючим на засіданні та секретарем.

Рішення загальних зборів трудового колективу, прийняті у межах їх повноважень, є обов’язковими до виконання всіма працівниками Ліцею.

7.8. У Ліцеї діє учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.

Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.

Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів учнівського самоврядування, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів учнівського самоврядування.

7.9. Учнівське самоврядування може діяти на рівні класу та/або іншого структурного підрозділу закладу.

Органи учнівського самоврядування утворюються за ініціативою учнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можуть мати різноманітні форми і назви.

7.10. Директор Ліцею сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування.

7.11. Інші учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати і втручатися в діяльність органів учнівського самоврядування.

7.12. З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів Ліцею керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом директором Ліцею.

Директор Ліцею зобов’язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав учня закладу освіти та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства України.

Органи учнівського самоврядування мають право, але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи щодо своєї діяльності.

7.13. Органи учнівського самоврядування мають право:

брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

проводити за погодженням з директором Ліцею організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом Ліцею;

брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту в Ліцеї;

вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи Ліцею, змісту освітніх і навчальних програм;

через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

7.14. Діяльність органів учнівського самоврядування не повинна призводити до порушення законодавства України, Статуту Ліцею, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.

7.15. Засади учнівського самоврядування визначаються Законом України «Про повну загальну середню освіту» та положенням про учнівське самоврядування закладу освіти (за наявності), що затверджується загальними зборами уповноважених представників класів Ліцею.

7.16. Рішення органу учнівського самоврядування виконується учнями на добровільних засадах.

7.17. У Ліцеї може діяти батьківське самоврядування. Батьківське самоврядування здійснюється батьками учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту» та цим Статутом.

7.18. Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, Ліцею, за інтересами тощо).

7.19. Батьки можуть розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування Ліцею.

7.20. Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.

Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності Ліцею можуть бути реалізовані виключно за рішенням директора Ліцею, якщо таке рішення не суперечить законодавству України.

Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству України.

7.21. Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами.

7.22. Працівники Ліцею не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.

 

  1. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

 

8.1. Правові засади володіння, користування і розпорядження майном Ліцею визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами законодавства.

8.2. Майно Ліцею належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва та закріплено на праві оперативного управління за управлінням освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.

8.3. Матеріально-технічна база Ліцею включає будівлі, споруди, землю, інженерні комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі централізованої бухгалтерії управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.

8.4. Ліцей має право виключно за згодою власника або уповноваженого ним органу: відчужувати закріплене майно, надавати в оренду або безоплатне користування (позичку), передавати в заставу нерухоме майно, обладнання, інвентар та інші цінності, а також списувати з балансу основні засоби в установленому порядку.

8.5. Ліцей відповідно до законодавства України користується земельною ділянкою, на якій він розташований, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

8.6. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Ліцею проводиться лише у випадках, передбачених законодавством України.

Збитки, завдані Ліцею внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до законодавства України.

8.7. Для забезпечення освітнього процесу база Ліцею складається із навчальних кабінетів, інших приміщень для технічного та адміністративного персоналу тощо.

8.8. Для проведення освітньої діяльності Ліцею можуть надаватися в користування культурні, оздоровчі, спортивні та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах у порядку, визначеному законодавством України.

 

  1. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

9.1. Ліцей утримується за рахунок коштів бюджету міста Києва, інших надходжень не заборонених законодавством України, від надання платних послуг, а також благодійних внесків громадян, підприємств, установ та організацій.

9.2. Ліцей є неприбутковою організацією, яка підлягає внесенню до Реєстру неприбуткових установ та організацій відповідно до законодавства України.

9.3. Ліцей провадить фінансово-господарську діяльність відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про повну загальну середню освіту», «Про освіту» та інших нормативно-правових актів.

9.4. Фінансово-господарська діяльність Ліцею здійснюється на основі                    її кошторису.

9.5. Ліцей має право надавати платні послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 796 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності».

Ліцей не може надавати (повністю чи частково) платні освітні послуги для досягнення їх учнями результатів навчання (компетентностей), визначених державними стандартами.

У Ліцеї під час освітнього процесу, що забезпечує досягнення результатів навчання, передбачених освітньою програмою закладу, не можуть проводитися платні заходи чи надаватися платні послуги.

Учні та їхні батьки можуть отримувати в Ліцеї платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

9.6. Залучені кошти спрямовуються на здійснення статутної діяльності Ліцею в порядку і на умовах, визначених законодавством України і цим Статутом.

9.7. Надходження, отримані Ліцеєм за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством України порядку використовуються для забезпечення діяльності Ліцею.

9.8. Ведення діловодства та звітності в Ліцеї здійснюється у встановленому законодавством України порядку.

Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.

9.9. Ліцей складає та подає фінансову, бюджетну та статистичну звітність відповідно до законодавства України.

9.10. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників, членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

9.11. Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

 

  1. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 

10.1. Ліцей може здійснювати міжнародне співробітництво у сфері загальної середньої освіти відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та закладами освіти інших держав, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством України порядку.

10.2. Ліцей за наявності належної матеріально-технічної бази, власних надходжень коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін в рамках освітніх програм, проєктів, відповідно до законодавства України.

10.3. Участь Ліцею у міжнародних програмах, проєктах, учнівських та педагогічних обмінах здійснюється відповідно до законодавства України.

 

  1. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ

 

11.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Ліцею здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

11.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Ліцею здійснюють центральний та територіальний органи із забезпечення якості освіти, власник та уповноважені ним органи.

11.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за діяльністю Ліцею є інституційний аудит, що проводиться один раз на 10 років.

11.4. Акредитованими в установленому порядку фаховими громадськими об’єднаннями, іншими юридичними особами, що здійснюють незалежне оцінювання якості освіти та освітньої діяльності, на добровільних засадах, за запитом, може проводиться громадська акредитація Ліцею, успішні результати якої засвідчуються сертифікатом, що видається на строк до 10 років.

11.5. Громадський нагляд (контроль) може проводиться виключно з дозволу директора Ліцею.

11.6. Ліцензування освітньої діяльності Ліцею може здійснюватися за рішенням власника.

Ліцензування, контроль за дотриманням ліцензійних умов, видача та анулювання ліцензій на освітню діяльність здійснюються у порядку, визначеному законодавством України.

11.7. Позапланові перевірки Ліцею можуть проводитися уповноваженими органами відповідно до законодавства України.

 

  1. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ

 

12.1. Припинення діяльності Ліцею здійснюється шляхом реорганізації або ліквідації.

Ліквідація, реорганізація Ліцею здійснюється відповідно до законодавства України.

12.2. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Ліцею приймає власник.

Реорганізація Ліцею відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною власником, а у випадках ліквідації за рішенням суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Ліцеєм.

12.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання Ліцею переходять до правонаступників відповідно до законодавства України.

12.4. У разі припинення діяльності Ліцею працівникам, що звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до законодавства України про працю.

12.5. У разі припинення Ліцею (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.

 

 

Начальник управління освіти                                              Євгенія СПИСОВСЬКА